مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 11:222022-03-30اقتصادي

ورود تمامی واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا تا دو ماه دیگر


وزارت صمت اهداف کمی سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین را تهیه کرده و بر اساس آن عمل خواهد کرد.

- به نقل از صدا وسیما سیدرضا فاطمی امین در همایش گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز برگزار شد، گفت: جای خوشبختی است که مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره تولید را محور نام گذاری قرار داده اند؛ این امر وظیفه مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت را سنگین تر می کند و باید تلاش کنیم گام های اساسی و ماندگاری در این حوزه برداریم.

وی با بیان اینکه تعیین عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری برای سال 1401، الزاماتی دارد، افزود: در این خصوص وزارت صمت دو رویکرد اساسی شامل تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و صادرات محصولات دانش بنیان را در دستور کار و در برنامه خود قرار داده است.

وزیر صمت گفت: در شرایط حاضر رویکرد جهانی به سمت تولید محصولات پیچیده و با ارزش افزوده بالاتر است و با توجه به رتبه پایین کشورمان در این شاخص جهانی، باید برای بهبود این جایگاه، برنامه ریزی و اقدام کنیم.

فاطمی امین یکی از معیارهای تعریف شده برای این شاخص را نوع محصولات صادراتی کشورها اعلام و افزود: بنابراین صادرات فولاد خام یا سیمان ارزشی برای کشور ایجاد نمی کند و برای کسب جایگاه مناسب در تجارت جهانی و توسعه، باید تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود تمامی واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا تا دو ماه دیگر

ورود تمامی واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا تا دو ماه دیگر