مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 11:272022-03-30سياسي

ترویج فرهنگ نوروز با موزه سیار صلح


مدیر و بنیانگذار نخستین موزه بین المللی سیار سفیران فرهنگ صلح گفت: این موزه سیار با هدف ترویج فرهنگ کهن نوروز باستانی از مشهد عازم شهرهای کویری، - فردوس، کرمان، بندرعباس، قشم و جزایر قشم و چندین روستا از جمله سهیلی، ریگو و درگهان شد.

سوسن نیک ذات در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه موزه سیار با هدف ترویج فرهنگ کهن نوروز باستانی در حال فعالیت است، اظهار کرد: نخستین موزه سیار سفیران فرهنگ صلح از 12 اسفند ماه سال 1400 با هدف حفظ میراث ناملموس و اشاعه این فرهنگ کهن نوروز باستانی از مشهد عازم شهرهای کویری، فردوس، کرمان، بندرعباس، قشم، جزایر قشم و چندین روستا از جمله سهیلی، ریگو و درگهان شد.

وی ادامه داد: ما در مدارس حضور پیدا کردیم و در چند شیفت برای بچه ها، برنامه های کارگاهی، جشنواره ای، نمایشگاهی و قصه گویی برگزار کردیم و توانستیم این فرهنگ کهن را به کودکان معرفی کنیم و فرهنگ صلح و نوروز را که در هم آمیخته است را اشاعه دهیم.

نیک ذات با اشاره به اینکه در این سفر انسان ها به پاکسازی نفس و زندگی می پرداختند و در این ایام به بخشندگی، خیرخواهی، دستگیری دیگران مبادرت می کردند، تصریح کرد: آنان در پیک های نوروزی حضور پیدا می کردند.

در آبادی ها و شهرها پیام بهار، امید و شادی را نوید می دادند و در قبال آن عیدانه هایی دریافت می کردند و آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج فرهنگ نوروز با موزه سیار صلح

ترویج فرهنگ نوروز با موزه سیار صلح