مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 12:222022-03-30اقتصادي

راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با بهره گیری از معماری بومی در سرایان


نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و آداب و رسوم در ورودی شهر سرایان با استقبال بی نظیر گردشگران، مسافران و مهمانان نوروزی مواجه شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و آداب و رسوم در ورودی شهر سرایان با استقبال بی نظیر گردشگران، مسافران و مهمانان نوروزی مواجه شد.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و آداب و رسوم با معماری سنتی و بومی منطقه و با اقتباس از بنای تاریخ بازارچه دائمی صنایع دستی میثم و چند بنای تاریخی دیگر که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند، طراحی و ساخته شده و شامل 15 غرفه، ساباط و سایبان محلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعرب، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان به رسانه های گروهی گفت: تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تولیدات صنایع دستی (حوله، جاجیم، گلیم، نمد و.

)، سفالگری، آهنگری سنتی و زنگوله سازی، سوغات محلی و دم نوش های گیاهی و خراطی سنتی از جمله صنایع دستی موجود در نمایشگاه هستند که هنر چلنگری در محل نمایشگاه بصورت زنده اجرا می شود.

به گفته وی علاوه بر 14 غرفه صنایع دستی، سیاه چادر عشایری و نمایش آداب و رسوم، پخت نان محلی، تولید و عرضه لبنیات محلی، غذاهای سنتی مثل آش، تولید نان ها و شیرینی های محلی مثل نافته و تافتون و عرضه چای و دم نوش های گیاهی منطقه در محل نمایشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با بهره گیری از معماری بومی در سرایان

راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با بهره گیری از معماری بومی در سرایان