مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 16:272022-03-30اقتصادي

فرصتی که برای آباده از دست رفت


شهرستان آباده، شمالی ترین شهرستان فارس عنوان شهرجهانی منبت را به یدک می کشد، اما مسئولین این شهرستان به اندازه لازم از فرصت ترددهای بالای مسافرین نوروزی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آباده، شهرستان آباده که ورودی شمالی فارس به حساب می آید، منطقه ای سردسیر است که به واسطه قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شیراز به اصفهان، وجود باغ ها و مزارع فراوان، معادن متعدد و آثار فرهنگی و تمدنی و تاریخی، جایگاهی مهمی در فرهنگ، هنر و اقتصاد فارس و ایران دارد و طبق آمارها در ایام نوروز یکی از پرترددترین شهرهای استان فارس است.

منبت از صنایع دستی مشهور آباده بوده و شهرتی جهانی دارد، به طوری که این شهر سال 95 گواهی ثبت نشان جغرافیایی ملی و بین المللی منبت آباده و ثبت فنون اجرای منبت آباده در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی ایران ثبت شد.

  تیمچه صرافیان در آباده یک بنای آجری است که از آثار دوران قاجاریه باقی مانده و در بازار قدیمی آباده قرار دارد، بنایی دو طبقه که در چهار سو دارای عمارت و در وسط دارای یک حیاط مستطیل است.

این بنای منحصر به فرد در سال های اخیر به طور مستمر توسط میراث فرهنگی فارس مرمت شده و اکنون هم به عنوان ششمین بازارچه صنایع دستی در کشور، مورد استفاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصتی که برای آباده از دست رفت

فرصتی که برای آباده از دست رفت