مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 07:272022-03-31اقتصادي

توسعه کشت های قراردادی در شهرستان تفتان


با وجود بیش از 400 حلقه چاه کشاورزی مجوز دار و 240 رشته قنات و 50 دهنه چشمه، به علت افت شدید آبدهی این منابع آبی، عمده اراضی کشاورزی قابل کشت عملا از حیز انتفاع خارج شده اند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: با وجود بیش از 400 حلقه چاه کشاورزی مجوز دار و 240 رشته قنات و 50 دهنه چشمه، به علت افت شدید آبدهی این منابع آبی، عمده اراضی کشاورزی قابل کشت عملا از حیز انتفاع خارج شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- فضل الله کردی اظهار کرد: در طرح تدوین شده تغییر الگوی کشت با توجه به منابع اصلی تولید یعنی آب، خاک، مکانیزاسیون، واسطه ها، صنایع تبدیلی، نیاز بازار مصرف متناسب با اقلیم، وسعت و نوع کشت هر محصول کشاورزی تعیین می شود.

وی بیان کرد: عمده اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تفتان برای نیل به این اهداف، کشت قراردادی بین اداره کل غله و خدمات بازرگانی ،کارخانه آرد متعلق به بخش خصوصی و گندم کاران شهرستان است که برای اولین بار در سطح 396 هکتار گندم بصورت قراردادی در منطقه کشت گردید همچنین طی سال گذشته 200 هکتار زیره سبز، 10 هکتار زعفران، 30 هکتار گل محمدی، 2 هکتار گیاهان دارویی زنیان، بابونه رازیانه، 5 هکتار انار، 5 هکتار انجیر آبی و 2 هکتار انجیر دیم با در اختیار گذاشتن بذر و نهال رایگان به کشاورزان به زیر کشت رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت های قراردادی در شهرستان تفتان

توسعه کشت های قراردادی در شهرستان تفتان