مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 09:522022-03-31اقتصادي

آن چه در برابر بیماری هاری حیوانات باید رعایت کرد


رییس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر در رابطه با رعایت نکات مربوط به بیماری هاری برای پیشگیری از سرایت آن به انسان توضیح داد.

- فیروزه زارع پور رییس اداره دامپزشکی نرماشیر در راستای مبارزه با بیماری مشترک هاری بیان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون نزدیک به به 1000 قلاده سگ صاحب دار در روستاها و حاشیه شهر علیه بیماری هاری توسط اکیپ های بخش دولتی واکسیناسیون دامپزشکی به صورت رایگان واکسینه شده اند.

وی افزود: بیماری هاری یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که عامل آن ویروس می باشد.

اصلی ترین راه سرایت بیماری از طریق گاز گرفتن به وسیله حیوانات هار است که در مورد گربه از طریق کشیدن پنجه نیز بیماری منتقل می شود و هاری از راه پوست سالم قابل سرایت نیست ولی اگر کوچکترین خراش یا زخمی درپوست وجود داشته باشد در تماس با ترشحات آلوده قابل انتقال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ وزارت کشور وظیفه اصلی جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد و بدون صاحب توسط شهرداری ها انجام می شود و دامپزشکی نظارت بر واکسیناسیون سگ های گله و شناسنامه دار را از طریق بخش دولتی و خصوصی را انجام می دهد.

دکتر زارع پور سگ های بی صاحب یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه بر شمرد و گفت: گازگرفتگی توسط کلیه حیوانات را علی رغم ظاهر سالم حیوان باید جد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آن چه در برابر بیماری هاری حیوانات باید رعایت کرد

آن چه در برابر بیماری هاری حیوانات باید رعایت کرد