مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 10:022022-03-31اقتصادي

ظرفیت ذخیره سازی گاز ایران دوبرابر می شود


عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره سازی گاز شوریجه D امروز(پنج شنبه، 11 فروردین ماه) با فرمان رییس جمهوری و با حضور وزیر نفت آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ذخیره سازی گاز به منظور استفاده در فصول سرد سال یک راه حل آزموده شده در دنیا است که می تواند مشکلات مربوط به اوج مصرف گاز در کشورها را حل کند.

در این راهکار شما گاز تولیدی را در 8 ماه گرم سال ذخیره کرده و در 4 ماه سرد سال که اوج مصرف گاز خانگی است، مورد استفاده قرار می دهید.

ذخیره سازی زیرزمینی گاز طبیعی (UGS) در مخازن تخلیه شده نفت و گاز و یا برخی از ساختارهای زمین شناسی مثل گنبد نمکی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است، اما در سال های گذشته این راهکار چندان مورد توجه دولت ها نبوده است.

طبق آمار به طور میانگین ظرفیت ذخیره سازی گاز مصرفی در کشورهای اروپایی 22 درصد، روسیه 19 درصد، آمریکا 16 درصد، ترکیه 7 درصد و در ایران تنها 1.

7 درصد است (تصویر 1).

*عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره سازی گاز شوریجه D آغاز شد دولت سیزدهم در جریان بررسی لایحه بودجه 1401، در ردیف مصارف تبصره 14، مبلغ 26 هزار میلیارد تومان از درآمدهای صادراتی گازمایع را به طرح های جدید سرمایه گذاری شرکت ملی گاز تخصیص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت ذخیره سازی گاز ایران دوبرابر می شود

ظرفیت ذخیره سازی گاز ایران دوبرابر می شود