مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 10:472022-03-31اقتصادي

بهار و سرمای ناگهانی دو پدیده متفاوت، بلای جان کشاورزان یزدی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، استان یزد در کویر مرکز ایران در حالی هر ساله مقدار زیادی محصولات کشاورزی باغی و زراعی تولید می کند که با وجود کم آبی توانسته با مدیریت مصرف و استفاده بهینه و مدیریت شده آب در میان استانهای برتر بویژه در محصولات گلخانه ای باشد.

عمده درآمد کشاورزان استان مربوط به بخش باغبانی است که 71 درصد اراضی قابل کشت به محصولات باغی که عمدتا پسته، انار، زردآلو ، زعفران، گیاهان دارویی و دیگر محصول باغی را شامل می شود اختصاص دارد.

از 114 هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد  33 هزار و 151 هکتار (29 درصد) زارعی و 81 هزار و 164 هکتار (71درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

در سال گذشته 590 هزار تن انواع محصول زراعی از سطح 28 هزار هکتار از اراضی زیرکشت در این استان برداشت شده است.

در این خصوص اکبر شیخ علیشاهی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان این که بیشتر سطح زیرکشت به گندم، جو، ذرت، یونجه و سورگوم اختصاص دارد، اظهار کرد:  در استان یزد بیش از 60 نوع محصول زراعی کشت می شود.

وی افزود: با وجود همه تلاشها برای مقابله با پدیده خشکسالی و کم آبی، کشاورزان در مقابله با سرمای ناگهانی هوا در برخی از ایام سال، دچار مشکلاتی شده و محصولاتشان بویژه محصولات باغی همچون پسته، زردآلو، بادام و انگور آسیب فراوانی می بیند و در برخی مواقع ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهار و سرمای ناگهانی دو پدیده متفاوت، بلای جان کشاورزان یزدی

بهار و سرمای ناگهانی دو پدیده متفاوت، بلای جان کشاورزان یزدی