مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 12:122022-03-31اجتماعي

احتمال رفتن فلامینگوها از تالاب بختگان


به خاطر خشک بودن بستر تالاب، فلامینگوها در سال جاری تالاب بختگان را برای جوجه آوری انتخاب نکرده اند و احتمالا در زیستگاه هایی با شرایط بهتر مستقر شده اند.

- ، حمیدرضا ظهرابی در بازدید از پروژه امکان سنجی ایجاد زیستگاه جایگزین که با هدف پیشگیری از مرگ و میر جوجه ها در اثر خشکیدن این تالاب پیش بینی شده است، بخش هایی که احتمال لانه گزینی این پرندگان وجود دارد بررسی کرد.

وی در جمع کارشناسان و محیط بانان، گفت: به نظر می رسد به خاطر خشک بودن بستر تالاب، فلامینگوها در سال جاری تالاب بختگان را برای جوجه آوری انتخاب نکرده اند و احتمالاً در زیستگاه هایی با شرایط بهتر مستقر شده اند.

ظهرابی ادامه داد: به روال چند سال اخیر این پایش ها از اواخر زمستان گذشته شروع شده و کماکان ادامه دارد.

وی همچنین افزود: برنامه ریزی به منظور انجام پایش هوایی برای حصول اطمینان در دستور کار قرار گرفته و حداکثر تا پایان هفته جاری مرحله اول پایش هوایی انجام می شود.

با وجود احتمال بسیار ضعیف جوجه آوری فلامینگو ها، برنامه تامین آب و ایجاد زیستگاههای مصنوعی برای سال های آتی انجام می شود.

ظهرابی دلیل این اتفاق را خشکسالی شدید در حوزه بختگان و کاهش میزان بارندگی در ماههای بهمن و اسفند سال گذشته و بهار امسال دانست و گفت: متاسفانه شرایط سدهای بالادست به گونه ایس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال رفتن فلامینگوها از تالاب بختگان

احتمال رفتن فلامینگوها از تالاب بختگان