مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 12:472022-03-31سياسي

تصمیم گیری درباره بافت تاریخی مشهد/ ضرغامی: نمی توانیم دستور تخریب بدهیم


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از بازدید بافت تاریخی اطراف حرم امام رضا (ع)، با اشاره به اهمیت بافت های تاریخی بر ضرورت حفظ این بافت ها تاکید کرد و گفت: -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه گردشگری خبرگزاری فارس، سید عزت الله ضرغامی با اشاره به بازدید از کاروانسرای تاریخی عباسقلی خان مشهد که بخشی از آن در حال مرمت است، گفت: این کاروانسرا سال هاست به بازار تبدیل شده و تعداد زیادی از هم وطنان در آن به کسب و کار مشغول هستند، این افراد که از قشر متوسط هستند با توجه به تعطیلی بخشی از بازار با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: قرار بر این بوده که شهرداری کمک کند و رقمی را هم مشخص کرده بودند که با تخصیص آن اعتبار، مرمت توسط وزارت میراث فرهنگی انجام شود و دوباره برای فعالیت در اختیار آن افراد قرار گیرد که آن اعتبار تامین نشده است و البته آنچه مصوب شده نیز مبلغ کمی بوده است.

  او تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که اعتبار مناسب و مورد نظر را تامین و تلاش کنیم با کمک صاحبان غرفه ها این بازار را مرمت کنیم.

   ضرغامی یادآور شد: با وجود اعتبارات محدودی که داریم و به ازای هر اثر تاریخی فقط 30هزار تومان بودجه داریم، این رقم تقریبا شوخی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم گیری درباره بافت تاریخی مشهد/ ضرغامی: نمی توانیم دستور تخریب بدهیم

تصمیم گیری درباره بافت تاریخی مشهد/ ضرغامی: نمی توانیم دستور تخریب بدهیم