مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 13:472022-03-31اجتماعي

مردم در روز طبیعت مراقب اکوسیستم طبیعی باشند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مردم در روز طبیعت با جلوگیری از رهاسازی ماهیان قرمز و سبزه های هفت سین به رودخانه ها، مراقب اکوسیستم طبیعی منطقه باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن قاسم پور ظهر پنجشنبه در نشست توجیهی مراقبان محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: مردم از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه ها خودداری کنند چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است.

وی تصریح کرد: با رها کردن ماهیان قرمز و نیز انداختن سبزه های سفره هفت سین به رودخانه ها و دریاچه ها محیط آنها آلوده شده و این اقدام برای زیست آبزیان خطرناک است و همچنین رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه ها، رودخانه ها و دریاها اکوسیستم طبیعت را به هم می زند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ماهی قرمز از انواع ماهی های تهاجمی است که با خوردن تخم و نوزاد ماهی های دیگر سبب کاهش جمعیت آنها می شود و کارشناسان محیط زیست نسبت به این آسیب بارها هشدار داده اند.

قاسم پور افزود: رهاسازی ماهیان قرمز علاوه بر داشتن مخاطراتی برای منابع آبی و آبزیان، ممکن است سبب شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری مکان هایی در مبادی خروجی شهر اردبیل برای رهاسازی و جمع آوری ماهی قرمز و سبزه شهروندان در نظر گرفته شده و مردم می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم در روز طبیعت مراقب اکوسیستم طبیعی باشند

مردم در روز طبیعت مراقب اکوسیستم طبیعی باشند