مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 14:022022-03-31سياسي

سفر به غرب و شرق اصفهان؛ از دیار حججی ها تا بازدید از اثر ثبت یونسکو در اردستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، شهرستان نجف آباد با جمعیت حدود 235 هزار نفر، یکی از پرجمعیت­ ترین شهرستان های استان اصفهان است که در 25 کیلومتری غرب اصفهان بنا شده است؛ طراح و معمار این شهرستان نیز همچون اصفهان، ریاضی ­دان و دانشمند معروف شیخ بهایی بوده است.

نجف آباد از جمله شهرستان هایی بود که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقشی پیشگام داشته است و به شهر علم، ایمان و ایثار شناخته می شود.

نجف آباد از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است که از جمله آن می توان به برج های کبوترخانه خارون (ارگ شیخ بهایی) و صفا، عصارخانه بزرگ، عصارخانه زمانیان، خانه­ های تاریخی و .

اشاره کرد.

همچنین این شهرستان از قدیم به عنوان یکی از قطب های تولید بادام کشور مطرح بوده، به طوری که در حال حاضر با وجود خشکسالی های اخیر، بیش از هزار و 200 هکتار از باغات آن به کاشت بادام اختصاص دارد و سالانه به طور متوسط 2 هزار و 400 تن بادام در نجف آباد تولید می شود که 60 درصد آن به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

مهم ترین ارقام بادام نجف آباد شامل مامایی، ربیع، محب علی و دیرگل است و قدمت صادرات آن به مناطقی مانند هند در حدی است که در بخش هایی از این کشور، بادام را با عنوان نجف آباد می شناسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به غرب و شرق اصفهان؛ از دیار حججی ها تا بازدید از اثر ثبت یونسکو در اردستان

سفر به غرب و شرق اصفهان؛ از دیار حججی ها تا بازدید از اثر ثبت یونسکو در اردستان