مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 17:222022-03-31اقتصادي

وزیر نیرو: تولید برق در کشور کمتر از میزان مصرف آن است


سرعت پیشرفت ساخت نیروگاه برق راشد تربت حیدریه مطلوب است و طی 2 ماه گذشته 26 درصد پیشرفت داشته و تمام عرصه های آن فعال است و با این سرعت مرحله نخست آن خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

- وزیر نیرو گفت:در تولید و مصرف برق حدود 15 هزار مگاوات کسری تراز داریم و این بدان معناست که تولید، کمتر از مصرف است و تمام تلاش خود را می کنیم تا با افزایش ظرفیت نیروگاهها و مدیریت مصرف و تقاضا مشکلات را به حداقل برسانیم.

علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه 500 مگاواتی راشد تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تابستان امسال 27 واحد نیروگاهی شامل چهار هزار و 500 مگاوات، به علاوه هزار مگاوات ارتقای توان و 500 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر وارد شبکه برق رسانی کشور می شود و نیروگاه برق راشد تربت حیدریه از نیروگاه هایی است که این دوره اوج مصرف تابستان 1401 وارد مدار می شود.

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت ساخت نیروگاه برق راشد تربت حیدریه مطلوب است و طی 2 ماه گذشته 26 درصد پیشرفت داشته و تمام عرصه های آن فعال است و با این سرعت مرحله نخست آن خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برای راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر 10 هزار مگاوات برنامه ریزی کرده است و این نیروگاه ها با حمایت دولت و مجلس و ورود بخش خصوصی طی چهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نیرو: تولید برق در کشور کمتر از میزان مصرف آن است

وزیر نیرو: تولید برق در کشور کمتر از میزان مصرف آن است