مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 06:522022-04-01پزشكي

رشد بیش از حد منطقه مغزی نوزاد در ابتلا به اوتیسم نقش دارد


محققان گزارش می دهند که رشد بیش از حد بخشی از مغز که با اوتیسم مرتبط است در دوران نوزادی رخ می دهد، یافته ای که ممکن است تشخیص این اختلال را در سنین پایین تر ممکن سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، آمیگدال ساختار کوچکی در مغز است که در تفسیر سرنخ های اجتماعی و عاطفی مانند درک حالات چهره یا تشخیص تهدیدهای بالقوه در محیط اطرافمان بسیار مهم است.

مدتهاست که مشخص شده است آمیگدال در کودکان سنین مدرسه مبتلا به اوتیسم به طور غیرطبیعی بزرگ است، و عنوان شده است که آمیگدال نقش مهمی در مشکلات اجتماعی رایج در افراد مبتلا به اوتیسم دارد.

به گفته محققان این مطالعه اولین مطالعه ای است که نشان می دهد رشد بیش از حد آمیگدال در افراد مبتلا به اوتیسم در سال اول زندگی، قبل از ظهور اکثر علائم مرتبط با اوتیسم رخ می دهد.

برای این تحقیق، اسکن مغزی MRI از 408 نوزاد در سنین 6، 12 و 24 ماهگی انجام شد.

58 نوزاد وجود داشتند که به دلیل داشتن یک خواهر یا برادر بزرگ تر مبتلا به اوتیسم در معرض افزایش احتمال ابتلاء به اوتیسم بودند و بعداً تشخیص داده شد که اوتیسم دارند، 212 نوزاد در معرض افزایش احتمال ابتلاء به اوتیسم بودند اما به اوتیسم مبتلا نشدند، 109 نوزاد رشد معمولی مغز را داشتند و 29 نوزاد دارای اختلال مغزی به نام سندرم X شکننده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بیش از حد منطقه مغزی نوزاد در ابتلا به اوتیسم نقش دارد

رشد بیش از حد منطقه مغزی نوزاد در ابتلا به اوتیسم نقش دارد