مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 08:372022-04-01سياسي

جمهوری اسلامی تجلی گاه مردم سالاری دینی در جهان معاصر است


شورای نگهبان با صدور بیانیه ای اعلام کرد نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل رهبری و هدایت های حضرت امام خمینی (ره)، تلاش های مردم و ثمره خون گران بهای شهدا و تجلی گاه مردم سالاری دینی در جهان معاصر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، شورای نگهبان به مناسبت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: بسمه تعالی دوازدهم فروردین سال 1358، روز جمهوری اسلامی ایران، بی گمان از سرنوشت سازترین روزهای ایران اسلامی بود، چرا که انقلاب اسلامی که با هدایت های امام خمینی(ره) و رشادت های مردم در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و به رژیم ستم شاهی پایان داد، نوع حکومت آن در این روز مشخص شد.

مردم ایران در روز 12 فروردین با حضور آگاهانه و متعهدانه در رفراندوم، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیده و نظام سیاسی ایران را بر اساس دین مبین اسلام بنا نهادند.

بر این اساس، نظام جمهوری اسلامی ایران که حاصل رهبری و هدایت های حضرت امام خمینی (ره)، تلاش های مردم و ثمره خون گران بهای شهدا و برآمده از هدایت های پیامبران و ائمه معصومین علیهم السلام است، تجلی گاه مردم سالاری دینی در جهان معاصر است تا نشان دهد که اسلام کامل ترین دینی است که می تواند ضامن سعادت دنیوی و اخروی بشریت سرگشته امروز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری اسلامی تجلی گاه مردم سالاری دینی در جهان معاصر است

جمهوری اسلامی تجلی گاه مردم سالاری دینی در جهان معاصر است