مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 16:472022-04-01سياسي

10نکته در چهل وسومین سالگرد رفراندوم 98درصدی


در چهل وسومین سالروز برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی ایران برخی نکات را می توان یادآور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشتی در عصر ایران نوشته مهرداد خدیر آمده است: اهمیت سالروز نخستین همه پرسی تاریخ ایران برای تغییر نوع حکومت، در پی پیروزی انقلابی ضد سلطنتی، چنان است که به قاعده باید همراه با انواع جشن ها و برنامه ها باشد اما در سکوت کامل برگزار می شود و در واقع هیچ آیینی ندارد و اعلام تعطیلی آن تنها تعطیلات نوروز در هفته دوم را تثبیت کرده است.

امسال البته جمعه است ولی چون قبل از 13فروردین است عملا تعطیلی هفته دوم را که منحصر به مدارس بود به مراکز دیگر هم سرایت داد.

(شگفتا که ایدئولوگ های حکومت تازه، سیزده به در را خرافی می دانستند و بی میل نبودند حذف شود اما با اعلام تعطیلی 12فروردین همه در این روز به استقبال سیزده به در می روند و نهایت این است که تلویزیون نمی گوید سیزده به در و می گوید روز طبیعت! در حالی که اگر رفراندوم فی المثل روز 20 فروردین برگزار و تعطیل اعلام شده بود، دیگر به عید ربطی نداشت.

) مناسبت 12فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران است و چنانچه اشاره شد قرارگرفتن آن در پایان نوروز این روز را مثل 29اسفند - روز ملی شدن صنعت نفت - در واپسین روز سال به بخشی از عید تبدیل کرده و مناسبت آن کمتر به یاد می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10نکته در چهل وسومین سالگرد رفراندوم 98درصدی

10نکته در چهل وسومین سالگرد رفراندوم 98درصدی