مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 17:222022-04-01اجتماعي

توصیه های طبیعت گردی برای روز«سیزده بِدر»


سیزده بدر، یکی از سنت های ایرانیان پاک نهاد برای نهادینه کردن فرهنگ پاسداشت طبیعت و آشتی با آن است، اما هرچه زندگی و اقتصاد مردم از کشاورزی و طبیعت جدا شد، - توجه مردم به طبیعت و حفظ آن کمتر شده و حضور آنها در طبیعت ، به جای تفریح به نوعی تخریب و نابودی منابع طبیعی و محیط زیست را به دنبال داشته است.

سید تقی عمارتی نوش آبادی، همیار ملی طبیعت، درباره چگونگی حضور در طبیعت و بایدها و نبایدهای روز سیزده بدر، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آیین سنتی سیزده بِدر و طبیعت گردیِ پس از آن، فرصتی برای نزدیکی با طبیعت و دوری از گرفتاری های زندگی صنعتی و ماشینی است پس طبیعت را تخریب نکنیم و برخوردی آشتی جویانه داشته باشیم و هرگونه تخریب احتمالی را به شماره 1504 گزارش کنیم.

وی افزود: طبیعت و آنچه که در آن هست حتی سنگ و خاک را موجود زنده بدانیم که برای زندگی ما نیاز است، پس به آرامی وارد آن شویم و بدون هیچ اثر نابودگر آنجا را ترک کنیم و زباله ها را برگردانیم.

عمارتی نوش آبادی، گفت: ساکنان اصلی طبیعت را نترسانیم.

طبیعت، زیستگاه موجودات زنده است پس در مکان هایی دورتر از لانه حیوانات بنشینیم و از پخش موسیقی با صدای بلند و رانندگی در فضای طبیعت خودداری کنیم تا آنها هم احساس امنیت کنند و به ما حمله نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های طبیعت گردی برای روز«سیزده بِدر»

توصیه های طبیعت گردی برای روز«سیزده بِدر»