مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 18:072022-04-01سياسي

قلم یاران؛ چهره پنهان قوام السلطنه


شماره نوروزی «قلم یاران» پرونده پُر و پیمانی دارد با عنوان «جناب اشرف» درباره چهره پنهان احمد قوام السلطنه و پاسخ به این پرسش: منجی یا خائن؟ - شماره نوروزی قلم یاران پرونده پُر و پیمانی دارد با عنوان جناب اشرف درباره چهره پنهان احمد قوام السلطنه و پاسخ به این پرسش: منجی یا خائن؟ عصر ایران؛ سروش بامداد- بیرون از ایران اگر شما به عنوان یک ایرانی بپرسند مهم ترین دانشمند شما در طراز جهانی و با آوازه بین المللی کیست، بی درنگ و بدون نیاز به تأمل و تردید می توانید از ابوعلی سینا نام ببرید یا ابوریحان بیرونی یا زکریای رازی.

درباره شاعران بزرگ هم با اعتماد به نفس کامل می توان از حافظ و سعدی و خیام و فردوسی نام برد و اطمینان داشت که اگر اهل سخن باشند می شناسند.

اما اگر بپرسند مهم ترین سیاست مدارتاریخ معاصر شما با معیارهای سیاست مدرن و بر اساس محاسبه سود و زیان کیست اتفاق نظر وجود ندارد.

چون بحث خدمت و خیانت یا محبوبیت به میان می آید حال آن که مراد سیاست مداری معادل چرچیل مدنظر است و با این نگاه نمی توان دکتر محمد مصدق را نام برد که چرچیل، طرف او بود و نمی تواند به او تشبیه شود چندان که در زبان فارسی ضرب المثل است چرچیل به عنوان نماد سیاست ورزی البته به نفع منافع بریتانیا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلم یاران؛ چهره پنهان قوام السلطنه

قلم یاران؛ چهره پنهان قوام السلطنه