مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 01:472022-04-01ورزشي

خبر خوش برای محیط زیست در روز طبیعت


مستند «ایران» روایت عبور از یک پیچ حساس تاریخی برای محیط زیست کشور است؛ روایتی که با خبر یک تولد در سال 1401، می تواند پایان خوشی برای همه طبیعت دوستان داشته باشد.

- مستند ایران روایت عبور از یک پیچ حساس تاریخی برای محیط زیست کشور است؛ روایتی که با خبر یک تولد در سال 1401، می تواند پایان خوشی برای همه طبیعت دوستان داشته باشد.

مهدی ایمانی شهمیری ـ مستندساز ـ که در حال تولید مستندی با نام فعلی ایران ، درباره تلاش یک تیم برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض است، درباره موضوع این مستند به ایسنا گفت: پایش های اولیه وضعیت یوزپلنگ آسیایی تقریبا به 20 سال قبل برمی گردد؛ زمانی که تیتر یک خبر، افکار عمومی را نسبت به این گربه سان پیچیده حساس کرد.

خبر این بود: یک یوز مادر به همراه سه توله برای رفع تشنگی به یک روستا در بافق یزد نزدیک می شود، اهالی گمان می کنند آنها برای شکار دام هایشان آمده اند به همین خاطر با چوب و سنگ به جان حیوان ها می افتند، دو توله را می کشند و یوز مادر که زخمی شده می گریزد، اما سرنوشت توله سوم گونه ای دیگر رقم می خورد، محیط بانان سر می رسند و او را که زخمی است نجات می دهند.

توله یوزپلنگ به مرکز تحقیقات پردیسان برای مداوا انتقال داده می شود و این خبر به قدری تراژیک بود که نهم شهریور مصادف با این اتفاق روز ملی یوزپلنگ ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش برای محیط زیست در روز طبیعت

خبر خوش برای محیط زیست در روز طبیعت