مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 03:222022-04-01بين الملل

العامری: بر تشکیل فراکسیون بزرگ تر با مشارکت جریان صدر اصرار داریم


رییس ائتلاف الفتح تاکید کرد که نهاد شیعی چارچوب هماهنگی بر تشکیل فراکسیون بزرگ تر پارلمانی با مشارکت جریان صدر اصرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، هادی العامری رییس ائتلاف الفتح عراق امروز جمعه طی نطقی در بغداد با بیان اینکه تقلب در نتایج انتخابات دلیل بروز بن بست سیاسی و تشکیل نشدن کابینه جدید این کشور است، گفت: ما بارها درباره تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات هشدار داده بودیم؛ اما هر دو آن رخ داد و با این حال به رای دادگاه فدرال احترام گذاشتیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازموازین نیوز، العامری بر ضرورت ایجاد تفاهم برای برون رفت از بحران سیاسی عراق تاکید کرد و گفت: باید این فرایند سیاسی که از سال 2003 تا به امروز در عراق پیش گرفته شده است بر اساس توافق، توازن و شراکت ادامه یابد و اصل ما در تشکیل کابینه باشد.

رییس ائتلاف الفتح  بر ضرورت ایجاد یک سوم تعیین کننده در پارلمان عراق تاکید کرد و گفت: در این صورت است که دولتی قوی تشکیل خواهد شد، از همین رو ما از تشکیل فراکسیون بزرگ تر که ضامن حق طائفه شیعی است، کوتاه نمی آییم.

العامری تصریح کرد: ما بر ضرورت تشکیل فراکسیون بزرگ تر مرکب از گروه های چارچوب هماهنگی و جریان صدر و نمایندگان مستقل پافشاری می کنیم و می خواهیم هر چه زودتر کابینه ای تشکیل کشود که به عراقی ها خدمت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العامری: بر تشکیل فراکسیون بزرگ تر با مشارکت جریان صدر اصرار داریم

العامری: بر تشکیل فراکسیون بزرگ تر با مشارکت جریان صدر اصرار داریم