مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 04:072022-04-02اجتماعي

دلیل علمی منع رهاسازی ماهی قرمز در بستر رودخانه ها


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: رهاسازی ماهی قرمز سفره های هفت سین در رودخانه ها و زیستگاه های طبیعی، باعث برهم خوردن تعادل آبزیان می شود و در صورت خرید نباید در آب های جاری رهاسازی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در خصوص منع رهاسازی ماهی قرمز در آب رودخانه ها گفت: ماهی قرمز قادر به تحمل طیف وسیع دما، PH و شوری آب بوده و در برابر غلظت پایین اکسیژن و آلودگی آب مقاوم است که همین خصوصیات باعث شده که شرایط متفاوت محیط جدیدی که وارد آن می شود را تحمل و خود را با آن سازگار کند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط از محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ماهی قرمز گونه ای غیربومی برای کشور ما است چرا که به صورت عمدی یا تصادفی به دلیل فعالیت های انسانی به خارج از محدوده پراکندگی طبیعی خود وارد شده است.

احمدی افزود: این ماهی ها غذا و اکسیژن لازم برای ماهی های بومی رودخانه ها را مصرف می کنند و ممکن است همین ماهی قرمز کوچک، نسل یک ماهی بومی را با خطر انقراض مواجه کند و احتمال دارد ناقل انگل، قارچ و عوامل بیماری زا هم باشند.

وی بیان کرد: این ماهی ها به دلیل همه چیزخوار بودن می توانند تخم ماهی های دیگر را بخورند و در صورت آزادسازی آن ها در رودخانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل علمی منع رهاسازی ماهی قرمز در بستر رودخانه ها

دلیل علمی منع رهاسازی ماهی قرمز در بستر رودخانه ها