مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 08:422022-04-02اجتماعي

«13به در» فرصتی برای پناه بردن به طبیعت/ با طبیعت مهربان باشیم


طبیعت زیبای ایران در سیزدهمین روز از بهار فرح انگیز، میزبان کسانی است که بنا به رسمی قدیمی، در هنگام شکوفایی درختان و زنده شدن گیاهان، در دشت و کوه پراکنده می شوند و لحظات شاد و مفرحی را در کنار خانواده سپری می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سیزده فروردین در تقویم، روز طبیعت نام گرفته است و مردم ایران آن را با نام سیزده به در می شناسند.

سیزده به در به عنوان آخرین روز از تعطیلات نوروز فرصتی برای پناه بردن انسان به طبیعت است تا در فصل شکوفایی و سرسبزی بهار، انسان بیش از پیش بر لزوم حفاظت از محیط زیست خود برای داشتن زندگی سالم تر بیندیشد.

روز طبیعت از آیین و سنت هایی به شمار می آید که همواره در ذهن افراد یادآور نشاط، امید و زندگی است.

مردم ایران از دیرباز تاکنون از آیین سیزده بدر و رفتن به طبیعت و خوشگذارانی های این روز خاطرات خوش و به یادماندنی دارند و رسم و رسوم مختلفی در مناطق مختلف در این روز انجام می شود.

دور همی های خانوادگی، تاب سواری، گره زدن سبزه و به آب دادن سبزه های سفره هفت سین، شکستن تخم مرغ های سفره و خوردن سیب هفت سین و نگه داشتن سکه های سفره هفت سین در داخل ظرف گندم خانه برای برکت و افزایش رزق و روزی و آتش زدن اسفند سر سفره هفت سین از رسوم این روز به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«13به در» فرصتی برای پناه بردن به طبیعت/ با طبیعت مهربان باشیم

«13به در» فرصتی برای پناه بردن به طبیعت/ با طبیعت مهربان باشیم