مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 09:472022-04-02اقتصادي

کاهش 59 درصدی آب سد تهم زنجان


رییس گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سد تهم با کاهش 59 درصدی نسبت به سال قبل با کم آبی شدیدی مواجه است.

- علی رستمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سد تهم با کاهش 59 درصدی نسبت به سال قبل با کم آبی شدیدی مواجه شده به طوری که این سد 84 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که اکنون 27 میلیون متر مکعب آن در پشت سد ذخیره شده و به عبارتی33 درصد سد، پر آب است.

وی با اشاره به خالی بودن 67 درصد ظرفیت سد تهم، افزود: تنها منبع تامین آب شرب زنجان از این سد و چند چاه اطراف زنجان است که باید با همکاری خود مردم در صرفه جویی آب، این کمبود را جبران کرده و این بحران را پشت سر بگذاریم.

این مسئول به لزوم مصرف بهینه آب در همه بخش ها چه در بخش کشاورزی در کل استان و به خصوص بخش شرب در شهر زنجان تاکید کرد و حفاظت و صیانت از منابع آبی استان را برای کل هم استانی ها ضروری دانست.

رییس گروه بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به افت سالانه 70 سانتی متری سطح آب های زیرزمینی استان، تصریح کرد: طی دو سال آبی پرآب 97 و 98 شاهد بهبود وضعیت منابع آبی بودیم که امیدوارکننده بود ولی در خشکسالی سال های اخیر دو برابر افت های سالیانه را شاهد هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 59 درصدی آب سد تهم زنجان

کاهش 59 درصدی آب سد تهم زنجان