مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-02سياسي

100 معدن در استان قم فعال است


استاندار قم با اشاره به وجود 140 معدن در استان، اظهار داشت: از این تعداد 100 واحد فعال است و مابقی بواسطه موانعی چون مشکلات مدیریتی، کمبود نقدینگی و تجهیزات، - ، سید محمد تقی شاهچراغی در بازدید میدانی از معدن منگنز ایران در روستای ونارچ شهرستان کهک، با اشاره به ظرفیت های غنی معدنی و صنعتی در استان، افزود: در سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، بنای دولت، بر حمایت جدی از نخبگان در عرصه های تولید است.

استاندار قم به دستاوردهای پرافتخار نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف اشاره و تصریح کرد: اکتشاف و استخراج مواد معدنی از جمله پیشرفت ها و دستاوردهای مهم کشورمان است که با ایجاد زمینه فرآوری این محصولات می توان شاهد افزایش صادرات و کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه باشیم.

شاهچراغی با اشاره به اهمیت استحصال منگنز و ضرورت پیشگیری از خام فروشی مواد معدنی، گفت: این محصول به عنوان یکی از مواد مورد نیاز و پرمصرف در صنایع کشور از جمله صنعت فولاد دارای اهمیت ویژه و استراتژیکی در بین سایر مواد معدنی می باشد.

استاندار قم که در عمق 290 متری زیر زمین از این معدن و مراحل استخراج مواد معدنی بازدید کرد، کار معدن کاران در این شرایط را بسیار سخت و طاقت فرسا توصیف کرد و ادامه داد: کار و تلاش در این شرایط سخت و در اعماق زمین آن هم برای تولید یک محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 معدن در استان قم فعال است

100 معدن در استان قم فعال است