مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-02سياسي

مشاغل آینده در کدام حوزه ها خواهند بود؟


رییس موسسه کار و تامین اجتماعی معتقد است که با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و به خصوص تغییر سبک زندگی، مشاغل جدیدی مثل اقتصاد روستا با تعریف جدید و اقتصاد نگهداری از فرزند و سالمند به وجود آمده است و بخش اعظمی از مشاغل آینده در فضای غیر واقعی و مجازی ایجاد خواهد شد.

- رحیم سرهنگی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از قبل در موسسه کار و تامین اجتماعی برنامه هایی در حوزه آینده کار و مشاغل آینده تدوین شده بود و با قدرت پیش می رفت.

اتفاقی که جدیدا در سازمان رقم خورده این است که با چند پژوهشکده که در حوزه مشاغل جدید فعالیت می کنند، تفاهم نامه هایی امضا کردیم و تلاش می کنیم که آنها را از جلسات گفت وگو و جلسات کارگاهی به سمت و سویی ببریم که قوانین و مقررات مورد نیاز مشاغل جدید را به روز کنیم تا پاسخگوی این مشاغل باشند.

وی ادامه داد: طبق آمارها کسانی که در دوران ابتدایی 10 تا 12 ساله هستند، شغلهایی را در آینده خواهند داشت که اکنون وجود ندارد و جهان با سرعت بسیار عجیبی در حوزه تدوین نظام قوانین و مقررات مشاغل جدید پیش می رود.

به گفته رییس موسسه کار و تامین اجتماعی، بخش اعظمی از مشاغل آینده در فضای غیر واقعی و مجازی خواهد بود و کرونا این مسأله را تقویت کرد و باعث شد که سرعت حرکت به سمت مشاغل در فضای مجازی بیشتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاغل آینده در کدام حوزه ها خواهند بود؟

مشاغل آینده در کدام حوزه ها خواهند بود؟