مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 15:422022-04-02بين الملل

دلیل بی طرفی کشورهای غرب آسیا در بحران اوکراین از زبان تحلیلگر انگلیسی


یک تحلیلگر انگلیسی در مقاله ای عامل ژئوپلتیک، بهره برداری و همچنین دشمنی با آمریکا را از دلایل در پس موضع گیری کشورهای غرب آسیا در قبال بحران اوکراین معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه میدل ایست آنلاین در مقاله ای به قلم کریستوفر فیلیپس استاد روابط بین الملل دانشگاه کویین مری لندن نگاهی به موضع کشورهای غرب آسیا در خصوص جنگ اوکراین و عملیات نظامی روسیه در این کشور انداخته و به این موضوع پرداخته است که چرا این کشورها در حالت کلی روند بی طرفی را در پیش گرفته اند.

در ابتدای این مقاله آمده است: در جریان رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل عمده کشورهای غرب آسیا به جز سوریه، یا علیه روسیه رأی داده یا ترجیح دادند که رأی ممتنع بدهند، اما هیچکدام به کارزار تحریم مسکو از سوی غرب نپیوسته اند.

این دولت ها هیچ روزی همچون ایران از دشمنان آمریکا نبودند، بلکه کشورهایی چون ترکیه و عربستان سعودی و امارات هم پیمانان واشنگتن در منطقه خاورمیانه محسوب می شوند.

  در این راستا، کار به جایی رسید که عربستان سعودی و امارات با درخواست آمریکا مبنی بر افزایش تولید نفت برای تثبیت قیمت های فزاینده در نتیجه جنگ اوکراین مخالفت کردند، به طوری که سؤالاتی در خصوص بی طرفی منفی آن ها ایجاد شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل بی طرفی کشورهای غرب آسیا در بحران اوکراین از زبان تحلیلگر انگلیسی

دلیل بی طرفی کشورهای غرب آسیا در بحران اوکراین از زبان تحلیلگر انگلیسی