مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 07:072022-04-03اجتماعي

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در کودکان


مشاور کودک و مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر والدین قصد دارند اعتماد به نفس فرزند خود را تقویت کنند باید توانایی های او را شناسایی کرده و متناسب با این توانایی ها به او اجازه کسب تجربه بدهند.

- زهرا عطایی در گفت وگو با ایسنا درخصوص راهکارهای تقویت اعتماد به نفس در کودکان، اظهار کرد: در دوران طفولیت بخش عمده یادگیری در کودکان از طریق الگوبرداری انجام می شود و بنابراین والدینی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند می توانند آن را به کودکان خود نیز آموزش و انتقال دهند.

این مشاور کودک و مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختیاری، افزود: برقراری جوی آرام و توام با احترام در منزل یکی دیگر از مواردی است که در بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان تاثیر بالایی دارد بنابراین باید هریک از اعضای خانواده اعم از پدر، مادر و فرزندان دارای جایگاه خاص و احترام باشند.

وی ادامه داد: درصورتی که در محیط خانواده فرصت اظهار نظر برای کودک فراهم باشد تاثیر بالایی در افزایش اعتماد به نفس او دارد همچنین توصیه می شود امکانات لازم جهت دستیابی کودک به برخی خواسته ها فراهم شود برای مثال نقاشی کشیدن راهکاری برای انتقال تخیلات کودک به کاغذ است و نیازی به امکانات زیادی ندارد اما در این موضوع هدف اصلی این است که کودک قادر باشد هرچیزی در ذهن دارد روی کاغذ پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در کودکان