مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-03بين الملل

«اوکراین» محور رایزنی وزیر امور خارجه قرقیزستان با همتای آلمانی


وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان با وزیر امور خارجه فدرال آلمان دیدار و در مورد وضعیت اوکراین و همکاری های دو جانبه گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه قرقیزستان در سفر کاری به برلین با آنیلنا بربوک وزیر امور خارجه فدرال آلمان دیدار و در مورد مسائل اوکراین گفت و گو کرد.

در این گفت و گو آمادگی متقابل طرفین برای تقویت و تشدید بیشتر همکاری های قرقیزستان و آلمان در قالب های دوجانبه و چندجانبه تأیید شد.

وزیران دو کشور بر اهمیت سازماندهی دیدارهای متقابل در سطوح عالی و همچنین امضای اسناد دوجانبه و چندجانبه برای رساندن روابط قرقیزستان و آلمان به سطح جدیدی تاکید کردند.

همچنین در زمینه تأثیر وضعیت افغانستان و اوکراین بر آسیای مرکزی و همه گیری کووید-19، از طرف آلمانی خواسته شد تا موضوع اجرای پروژه های مالی و فنی دوجانبه در قرقیزستان از طریق فدرال را بررسی کند.

در این دیدار طرفین تاکید کردند که آلمان یکی از شرکای اولویت دار قرقیزستان در اتحادیه اروپا است که سهم بسزایی در توسعه دموکراتیک این کشور داشته است.

طرف آلمانی امکان حمایت کارشناسی و مشورتی از اصلاحات انجام شده توسط رهبری قرقیزستان با هدف افزایش کارایی نهادهای دولتی، ریشه کنی فساد و تقویت نهادهای دموکراتیک را مطرح کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اوکراین» محور رایزنی وزیر امور خارجه قرقیزستان با همتای آلمانی

«اوکراین» محور رایزنی وزیر امور خارجه قرقیزستان با همتای آلمانی