مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 09:372022-04-03پزشكي

افطار با یک فنجان دمنوش گیاهی


مدیر مجتمع تحیقیات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دمنوش های گیاهی بهتر از نوشیدنی های گازدار و قندی مضر هستند و می توان این دمنوش ها را در وعده افطار و سحر، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مجتمع تحیقیات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دمنوش های گیاهی بهتر از نوشیدنی های گازدار و قندی مضر هستند و می توان این دمنوش ها را در وعده افطار و سحر، جایگزین چای یا نوشیدنی های دیگر کرد.

محسن پویان، در گفت و گو با ایسنا گفت: دمنوش یک نوشیدنی است که عصاره گیاه یا مواد موثره گیاه به وسیله آب جدا می شود و ما آن را مصرف می کنیم.

وی با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برای رفع عطش و تشنگی می توان تخم شربتی و خاکشیر را به نسبت مساوی مخلوط کرده و دو ساعت مانده به افطار در آب گرم خیسانده و مقداری آبلیموی طبیعی و گلاب به آن اضافه کرده و میتوان آن را با عسل شیرین کرد البته برای افرادی که قند خون ندارند ، ولی افرادی که قند خون دارند این نوشیدنی را بدون شیرین کردن باید مصرف کنند.

پژوهشگر گیاهان دارویی در خصوص مصرف دمنوش های گیاهی در ماه مبارک رمضان، گفت: روزه داران می توانند از مخلوط ختمی خبازی و گل بنفشه برای خشکی دهان و از اسطخودوس، بابونه شیرازی، گل گاو زبان و سنبل الطیب برای رفع سردرد در ماه مبارک رمضان استفاده کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افطار با یک فنجان دمنوش گیاهی

افطار با یک فنجان دمنوش گیاهی