مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 09:422022-04-03بين الملل

سازمان ملل: کره شمالی تحریم ها را دور زده و به توسعه اتمی ادامه داده است


یکی از هیات های کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد، کره شمالی سال گذشته به رغم بستن مرزش در واکنش به پاندمی کرونا که منجر به کاهش تاریخی سطح تجارت کالا و ورود یا خروج مردم از این کشور شد، - یکی از هیات های کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد، کره شمالی سال گذشته به رغم بستن مرزش در واکنش به پاندمی کرونا که منجر به کاهش تاریخی سطح تجارت کالا و ورود یا خروج مردم از این کشور شد، به توسعه توانایی های اتمی اش ادامه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این هیات کارشناسان شورای امنیت در گزارش سالانه خود گفت: پیونگ یانگ همچنین با زیر پا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به تلاش های خود برای کسب مواد و فناوری لازم برای حفظ و توسعه برنامه های اتمی و موشک بالستیکی اش ادامه داد.

در ادامه این گزارش مورخ اول مارس آمده است: در دوران تکمیل این گزارش، کره شمالی با نقض قطعنامه های شورای امنیت، به حفظ و توسعه برنامه های اتمی و موشک بالستیکی اش ادامه داد.

اگرچه در این دوران هیچ آزمایش اتمی یا پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما گزارش نشد اما کره شمالی به توسعه توانایی هایش برای تولید مواد شکاف پذیر اتمی ادامه داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: کره شمالی تحریم ها را دور زده و به توسعه اتمی ادامه داده است

سازمان ملل: کره شمالی تحریم ها را دور زده و به توسعه اتمی ادامه داده است