مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 10:222022-04-03فرهنگي

تعامل با مخاطب گامی به جلو در هنر شهری است


یک هنرمند مشهدی با اشاره به جزییات اثرش در جشنواره هنرهای شهری مشهد، گفت: اینکه صرفاً برخی آثار دکوراتیو یا آثار مخصوص را که با آدم ها فقط ارتباط دیداری برقرار می کنند خلق و در شهر جانمایی کنیم کاری بسیار زیبا و جذاب است، - اما این جرقه رو به جلو جایی می خورد که مقداری کارها را نیز فعال تر و تعاملی تر کنیم و مشارکت مخاطبان و شهروندان را در اثر ببینیم.

نوید فلاحت در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اثرش با عنوان پاویون گوهرشاد که در جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد اجرا شده است، اظهار کرد: بنایی بسیار جذاب در مشهد به نام مسجد گوهرشاد وجود دارد که در دل حرم مطهر رضوی قرار گرفته است و غیر از قصه ها و روایت های مختلفی که از سازندگان و طراحان آن داریم، خود مسجد گوهرشاد هم اثری بزرگ و ملی به حساب می آید.

این بنا در حوزه معماری اتفاقی جذاب است و قصه هایی از آن به حوزه های فرهنگی و ارزشی مرتبط می شود و همه این ها دست به دست هم داد تا در جشنواره هنرهای شهری در نوروز 1401 در قالب یک پاویون تعاملی به قصه مسجد گوهرشاد بپردازم.

وی ادامه داد: در پاویون گوهرشاد واگیره های اصلی مسجد گوهرشاد در سرستون ها با گنبدی شیعی ترکیب شده و در دهانه ورودی به آبجکت ساخته شده متصل است و علامت بی نهایت را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل با مخاطب گامی به جلو در هنر شهری است

تعامل با مخاطب گامی به جلو در هنر شهری است