مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 10:272022-04-03پزشكي

سه تا پنج سالگی زمان طلایی برای مبتلایان اُتیسم است


سرپرست اداره کل بهزیستی استان فارس با اشاره به اهمیت تشخیص و آغاز روند درمان به موقع در مبتلایان به اختلال اُتیسم ، زمان طلایی را سن 3 تا 5 سالگی فرد مبتلا دانست.

- ایسنا/فارس سرپرست اداره کل بهزیستی استان فارس با اشاره به اهمیت تشخیص و آغاز روند درمان به موقع در مبتلایان به اختلال "اُتیسم"، زمان طلایی را سن 3 تا 5 سالگی فرد مبتلا دانست.

محمدرضا هوشیار یکشنبه 14 فروردین به خبرنگاران گفت: دوم آوریل هر سال روز جهانی آگاهی از اُتیسم نامگذاری شده و هدف از این نامگذاری افزایش دانش جامعه از این اختلال عصبی و رشدی است که با علائم عمومی شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل اجتماعی، عدم ارتباط کلامی و غیرکلامی و مهارت های شناختی بروز می کند.

او با بیان اینکه اگر این افراد قبل از شش سالگی در برنامه توانبخشی قرار بگیرند، تاثیر خدمات روی بیمار بیشتر و چشمگیر تر خواهد بود، گفت: در حال حاضر دو مرکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس در شیراز و یک مرکز در آباده جمعاً به 200 نفر از این افراد خدمت رسانی می کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی فارس افزود: اختلال طیف اتیسم از سنین کودکی قابل تشخیص و سن طلایی تشخیص و آغاز درمان سه تا پنج سالگی است که توسط متخصصین مغز و اعصاب و روان پزشکان اطفال انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه تا پنج سالگی زمان طلایی برای مبتلایان اُتیسم است

سه تا پنج سالگی زمان طلایی برای مبتلایان اُتیسم است