مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 10:372022-04-03اجتماعي

بازدید بیش از 30 هزار نفر از دومین بنای خشتی و گلی در ایران


مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین از بازدید بیش از 30 هزار نفر از این شهر تاریخی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین از بازدید بیش از 30 هزار نفر از این شهر تاریخی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

حسین رحمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه شهر تاریخی بلقیس دومین بنای خشتی و گلی ایران محسوب می شود، اظهار کرد: تعداد بازدیدکنندگان از این بنای تاریخی طی تعطیلات نوروزی امسال قابل مقایسه با یکی دو سال گذشته نبوده است.

وی با اشاره به اینکه طی تعطیلات نوروزی برنامه های مختلفی در این مکان برگزار شده است، افزود: برگزاری سه مراسم نوروزگاه بخشی از این برنامه ها بوده است.

رحمانی ادامه داد: علاوه بر آن برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری موسیقی محلی و سرو غذاهای سنتی از جمله برنامه هایی بود که طی این مدت در این مکان تاریخی برگزار شد.

وی ادامه داد: باتوجه به شواهد باستان شناختی، بلقیس یکی از مهم ترین آثار و شاخص ترین اثر خشتی و گلی ایران بعد از ارگ بم است که از صدر اسلام تا اوایل دوران قاجار مورد توجه بوده و شاخص ترین اثر در شمال شرق کشور به حساب می آید که پژوهش های باستان شناسی و بعد از آن مرمت و باز سازی قسمت هایی از آن می تواند موجب ارتقای شناخت ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید بیش از 30 هزار نفر از دومین بنای خشتی و گلی در ایران

بازدید بیش از 30 هزار نفر از دومین بنای خشتی و گلی در ایران