مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 10:572022-04-03بين الملل

چرا نشست صهیونیست ها با 4 کشور عربی شکست خورده است؟


کشورهای کوچک عربی، کمی دیر آژیر تغییر سیاست های آمریکا در غرب آسیا را شنیده اند؛ گمان نمی کردند روزی برسد که آمریکا به دلیل معضلاتی که با آن دست وپنجه نرم می کند، -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، کشورهای کوچک عربی، کمی دیر آژیر تغییر سیاست های آمریکا در غرب آسیا را شنیده اند؛ گمان نمی کردند روزی برسد که آمریکا به دلیل معضلاتی که با آن دست وپنجه نرم می کند، ناچار شود در رفتارش در این منطقه تغییری ایجاد کند.

اما خروج سال گذشته آمریکا از افغانستان، شیخ های خوش نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس را از خواب غفلت بیدار کرد و این سوال را در ذهن آنها شکل داد که بعد از آمریکا چه باید کرد؟ چه کسی قرار است امنیت را برای کشورهایی که عمدتا فاقد عمق استراتژیک هستند و تنها با یک اراده در آستانه سقوط قرار می گیرند، نجات دهد؟ شاید اگر این سوال یک یا دو دهه پیش تر مورد بررسی قرار می گرفت، اعراب تمایل پیدا می کردند در میزان وابستگی خود به آمریکا تجدیدنظر کنند و سهمی نیز برای سایر بازیگران قدرتمند در نظر بگیرند.

اکنون که آمریکا درحال تنظیم توان واقعی خود با اولویت های سیاست خارجی اش است و باید از هزینه های ائتلاف راهبردی و حضور نظامی خود در منطقه بکاهد، اعراب حاشیه خلیج فارس را به تکاپو انداخته تا به هر ریسمانی چنگ بیندازند و ائتلاف ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نشست صهیونیست ها با 4 کشور عربی شکست خورده است؟

چرا نشست صهیونیست ها با 4 کشور عربی شکست خورده است؟