مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 12:022022-04-03پزشكي

درمان غیرعلمی زردی نوزاد عوارض دائمی به دنبال دارد


به گفته رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز، زردی یکی از شایع ترین بیماری های نوزادان است که در صورت استفاده از روش های غیرعلمی و سنتی برای درمان آن، - سلامت کودک تهدید شده و عوارض دائمی و خطرناکی برای نوزاد به دنبال دارد.

دکتر محمد آفریده یکشنبه 14 فروردین در جمع خبرنگاران از انجام 1500 نمونه آزمایش زردی از کف پای نوزادان به صورت متوسط در ماه، در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیزاز خبر داد و گفت: خانواده های نوزادان بستری و سرپایی می توانند با مراجعه به بیمارستان، پس از دستور پزشک، تست بیلی روبین یا همان زردی را برای کودک خود، انجام دهند.

او افزود: مراجعان می توانند همه روزه با مراجعه به متخصص اطفال حاضر در درمانگاه صبح این مرکز درمانی، نوزادان خود را مورد معاینه قرار داده و دستور موردنیاز برای آزمایش دریافت و در نهایت جواب آزمایش را تا یک ساعت پس از انجام تست دریافت کنند.

پزشک فوق تخصص نوزادان این مرکز درمانی نیز با تاکید خانواده ها برای جدی گرفتن زردی نوزدان و مراجعه به پزشک متخصص به محض بروز نشانه ها، گفت: زردی نوزادان به علت تجمع ماده ای به نام بیلی روبین در خون نوزاد و تخریب گلبول های قرمز به وجود می آید؛ گلبول های قرمز در نوزادان، طول عمر کمتری نسبت به بزرگسالان داشته و سریع تر تخریب می شوند، بنابراین در نوزادان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان غیرعلمی زردی نوزاد عوارض دائمی به دنبال دارد

درمان غیرعلمی زردی نوزاد عوارض دائمی به دنبال دارد