مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 13:322022-04-03اقتصادي

فرخی: نرخ مصوب فروش خرما در بازار رعایت نمی شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رشید فرخی رییس انجمن ملی خرمای ایران در پاسخ به این سؤال که دلیل گران شدن خرما با ورود به ماه مبارک رمضان چیست، - رییس انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه بازار نرخ مصوب فروش خرما را رعایت نمی کند، گفت: بر اساس توافق با وزارت جهاد کشاورزی، فروشگاه های زنجیره ای باید خرما را با سود 12 درصد بفروشند، اما معمولا با 50 درصد افزایش می فروشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رشید فرخی رییس انجمن ملی خرمای ایران در پاسخ به این سؤال که دلیل گران شدن خرما با ورود به ماه مبارک رمضان چیست، گفت: مشکلی در عرضه این محصول پرتقاضا در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و هر میزان تقاضا وجود داشته باشد، می توانیم تامین کنیم.

وی افزود: امسال یک میلیون و 250 هزار تن خرما در کشور تولید شده که تمام نیاز کشور را به راحتی تامین می کند.

رییس انجمن ملی خرمای ایران به این نکته هم اشاره کرد که بر اساس تفاهم نامه ای که بین ستاد تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی و فروشگاه های زنجیره ای منعقد شده، این فروشگاه ها مجازند 12 درصد روی قیمت خرما بکشند، اما معمولا رعایت نمی کنند و با سود 40 تا 50 درصد می فروشند.

فرخی اضافه کرد: در حال حاضر هر کیلو رطب مضافتی درب سردخانه 40 هزار تومان و خرمای کبکاب کیلویی 20 هزار تومان است و با شرایط فعل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرخی: نرخ مصوب فروش خرما در بازار رعایت نمی شود

فرخی: نرخ مصوب فروش خرما در بازار رعایت نمی شود