مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 13:472022-04-03سياسي

تدوین برنامه راهبردی حمل ونقل هوشمند شهرهای کشور


برنامه ملی ارائه برنامه راهبردی و عملیاتی راه حل محور برای حمل و نقل هوشمند شهرهای کشور تعریف شد تا هم افزایی ها در این زمینه بیشتر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،این برنامه با اقداماتی چون شناسایی همه سامانه های حمل و نقل هوشمند شهری پیاده سازی شده در داخل و خارج از کشور ، ارائه 7 بسته خدماتی حمل و نقل هوشمند شهری و شناسایی همه شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شهری به اجرا درآمده است.

پروژه ای که با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت آیرود الکترونیک آریا در حال اجرا است.

این طرح قرار است زمینه ساز توسعه فناورانه صنعت حمل و نقل در کشور باشد.

چند سالی است که فناوری اطلاعات برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل بسیار مورد توجه مدیران و برنامه ریزان شهری قرار گرفته است، زیرا این سیستم ها باعث افزایش کارایی شبکه حمل و نقل و ترافیک شده است و با گسترش آن در مدیریت شهری می توان بسیاری از مشکلات حمل و نقل را مرتفع کرد.

در واقع سیستم های حمل و نقل هوشمند یکی از دستاوردهای مهم فناوری اطلاعات در صنعت ترابری است که در تمامی امور و زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یک کشور تأثیر بسزایی دارد و کارشناسان بر این باورن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین برنامه راهبردی حمل ونقل هوشمند شهرهای کشور

تدوین برنامه راهبردی حمل ونقل هوشمند شهرهای کشور