مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 15:222022-04-03پزشكي

برنامه غذایی خود را در ماه رمضان سالم کنیم


کارشناس علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به تداوم پاندمی ویروس کرونا و تقارن آن با ماه رمضان نیاز است با برنامه غذایی صحیح بدن خود را در مقابل این ویروس مقاوم کنیم، - نسرین یادگاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در  تغذیه ماه مبارک رمضان مانند باید سه اصل  تنوع، تعادل و کالری مواد مغذی همواره مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در اصل تنوع باید به گروه های شش گانه اصلی غذایی شامل غلات، شیر و لبنیات، سبزی ها، میوه ها، گوشت ها و روغن و چربی ها توجه شود، افزود: در اصل تعادل نیز باید به مصرف کافی و منطقی گروه های مختلف غذایی توجه شود.

کارشناس علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در ایام ماه رمضان باید مواد غذایی استفاده شود که کالری کمتر و مواد مغذی بالاتری برخوردارند تا روزه داران در طول روزه دار با مشکلی مواجه نشوند.

یادگاری اظهار کرد: با توجه به تداوم پاندمی ویروس کرونا و تقارن آن با ماه رمضان نیاز است با برنامه غذایی صحیح بدن خود را در مقابل این ویروس مقاوم کنیم، لذا باید از خوردن پروتیین، ویتامین و مواد معدنی متعادل و در حد نیاز غافل نشویم.

وی ادامه داد: مصرف 3 وعده غذای اصلی جهت داشتن یک تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان و پیشگیری از ابتلاء به کرونا  توصیه می شود، ضمن اینکه مصرف م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه غذایی خود را در ماه رمضان سالم کنیم

برنامه غذایی خود را در ماه رمضان سالم کنیم