مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:022022-04-04اجتماعي

کردستان 26 درصد تنوع گیاهی ایران را به خود اختصاص داده است


سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان گفت: استان کردستان با هزار و 750 گونه حدود 26 درصد از کل تنوع گونه های گیاهی ایران را به خود اختصاص داده است.

- اظهار کرد: ذخایر ژنتیکی و زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل 15 فروردین ماه خورشیدی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مفاد ماده واحده تعیین مناسبت های تقویم رسمی در سال 1394 هجری شمسی به عنوان روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

وی افزود: تلاش برای حفظ و بهره برداری از ذخایر زیستی از اوایل قرن بیستم در دنیا شروع شده و همواره رو به افزایش است.

مرادی خاطرنشان کرد: کشور ایران نیز به دلیل برخورداری از تنوع زیستی گسترده، یکی از غنی ترین منابع ذخایر ژنتیکی و زیستی جهان است.

وی افزود: از این رو مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با هدف شناسایی، جمع آوری، نگهداری، کشت و تکثیر گونه های زیستی و ذخایر ژنتیکی در تلاش است تا با مشارکت آحاد جامعه از این ذخایر محافظت نموده و با در اختیار قرار دادن این منابع به مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی زمینه استفاده بهینه از آنها را فراهم آورد.

مرادی خاطرنشان کرد: استان کردستان با داشتن آب وهوایی متنوع از لحاظ تنوع گونه ای و ذخایر ژنتیکی در ایران و جهان کم نظیر است به صورتی که تاکنون بیش از 363 گونه جانوری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان 26 درصد تنوع گیاهی ایران را به خود اختصاص داده است

کردستان 26 درصد تنوع گیاهی ایران را به خود اختصاص داده است