مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:172022-04-04پزشكي

راه های مقابله با عطش در ماه رمضان


همزمانی ماه رمضان با فصل گرم سال، روزه داری را سخت و پرمشقت کرده است اما با رعایت برخی نکات می توان در برابر تشنگی و عطش ماه رمضان مقابله کرد.

- ایسنا/بوشهر همزمانی ماه رمضان با فصل گرم سال، روزه داری را سخت و پرمشقت کرده است اما با رعایت برخی نکات می توان در برابر تشنگی و عطش ماه رمضان مقابله کرد.

یک کارشناس تغذیه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به یقین آب بهترین نوع نوشیدنی است و جایگزینی برای آن وجود ندارد، روزانه یک لیتر و نیم آب نیاز هر فرد بالغ است؛ بنابراین بهتر است روزه داران در فاصله میان افطار تا سحر به اندازه کافی آب و مایعات مصرف کنند تا کمبود آب بدن آن ها جبران شود.

آذر حسن پور توصیه کرد همراه با آب آشامیدنی برخی از عناصر سالم نظیر برگ های نعناع، زنجبیل رنده شده و یا لیموی برش داده شده اضافه شود این کار سبب کاهش عطش خواهد شد.

نمک و اودیه زیاد ممنوع وی بر لزوم پرهیز از مصرف نمک زیاد در وعده سحری بیان کرد: نمک یکی از مواد غذایی که نیاز بدن برای نوشیدن آب را افزایش می دهد؛ بنابراین به روزه داران توصیه می شود از مصرف مقدار زیاد نمک در غذاهای خود خودداری کرده و به جای مصرف زیاد نمک در سالاد، با اضافه کردن لیموی تازه طعم و مزه آن را افزایش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های مقابله با عطش در ماه رمضان

راه های مقابله با عطش در ماه رمضان