مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:172022-04-04اجتماعي

مسئولیت و مجازات قطع بی رویه درختان متوجه کیست؟


گویا این مهم در برخی شهر ها و توسط مسئولان آن به بوته فراموشی سپرده شده و خودخواسته نسبت به قطع درختان و خشکاندن مزارع و باغ ها با شرب آن ها از آب حوضچه های که غیرقانونی برای پرورش ماهی احداث شده اقدام می نمایند! - دار و درخت در نماد شناسی اسطوره ای جهان یکی از پیچیده ترین نمادهاست و در فرهنگ همه ی ملت های جهان و به خصوص در فرهنگ ایران قبل و بعد از اسلام و مردم منطقه کویری و کومسی استان سمنان همواره ارزشی نمادین برخوردار بوده است و در عالم خلقت درخت همواره ارتباط میان زمین و آسمان وآب های زیر زمینی ستونهای نگهدارنده زمین تعبیر شده اند و تداعی زندگی و حیات و پویایی آن را نمایان ساخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مراتع و محیط زیست از بنیان های ضروری و اولیه در طبیعت و در تولید اکسیژن و کمک به اشتغال انسانها نقش بسیار مهمی ایفا و نیاز اساسی و ضروری تداوم حیات و زندگی روی سیاره زمین و نسلهای مختلف بشری محسوب می شوند، با توجه به موارد مذکور و اهمیت اشجار وانهار ، دین مبین اسلام و قانون اساسی ایران قطع درختان را بعنوان میراث مشترک بشریت و نماد هزاره سوم منع کرده است.

لیکن آه و افسوس گویا این مهم در برخی از شهرها و توسط مسئولان آن به بوته فراموشی سپرده شده و خود خواسته نسبت به قطع درختان و خشکاندن مزارع و باغها با شرب آنها از آب حوضچه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت و مجازات قطع بی رویه درختان متوجه کیست؟

مسئولیت و مجازات قطع بی رویه درختان متوجه کیست؟