مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:372022-04-04پزشكي

خطرات داروهای خواب آور


ما انتظارات روشنی در مورد استفاده موقت و کوتاه مدت از این داروها داریم زیرا نمی خواهیم فقط یک داروی خواب آور تجویز کنیم بلکه در واقع می خواهیم با رفع عاملی که باعث بی خوابی می شود، - به روشی سالم تر، مشکل را ریشه یابی کنیم.

مصرف قرص های خواب آور می تواند کشنده باشد و نتایج یک مطالعه در سال 2010 نشان داده است که بیش از نیم میلیون مورد فوت در ایالات متحده به دلیل استفاده از داروهای خواب آور موسوم به آرام بخش- خواب آور، بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این مطالعه مشخص شد افرادی که داروهای خواب آوری چون زولپیدم و تمازپام مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که از چنین داروهایی استفاده نمی کنند، چهار برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از حوادث و بیماریهای ناشی از این داروها بوده اند.

حتی افرادی که کمتر از دو قرص خواب آور در ماه مصرف کرده بودند، سه برابر بیشتر از افراد دیگر با خطر مرگ زودرس روبرو بوده اند.

اگر از داروهای خواب آور با تجویز پزشک یا بدون نسخه استفاده می کنید یا به فکر استفاده از آنها هستید، پیش از انجام این کار لازم است از نکات و احتیاط هایی در این باره اطلاع داشته باشید.

دکتر جینگ وانگ ، استادیار مراقبت های ویژه و پزشکی خواب در نیویورک در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان به پرسش هایی در این رابطه پاسخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات داروهای خواب آور

خطرات داروهای خواب آور