مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-04اجتماعي

اوج زیبایی شب نشینی دو سیاره خاکی با غول گازی سامانه خورشیدی


فردا سه شنبه، 16 فروردین همنشینی 3 جرم آسمانی که از پیش از آغاز سال جاری در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، به اوج زیبایی خود خواهد رسید.

- فردا سه شنبه، 16 فروردین همنشینی 3 جرم آسمانی که از پیش از آغاز سال جاری در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، به اوج زیبایی خود خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیش از آغاز سال 1401 سیارات ناهید و بهرام (زهره و مریخ) به مرور به یکدیگر نزدیک شدند و در بامداد روز سه شنبه، 9 فروردین ماه سال 1401، همنشینی آسمانی زیبایی شکل گرفت که سیارات خاکی و همسایه زمین یعنی ناهید و بهرام از دید ناظران زمینی با یکی از غول های گازی سامانه خورشیدی یعنی سیاره زیبا و حلقه بر گردن کیوان همنشین شدند.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این پدیده نجومی در سال جاری، افزود: در ادامه همنشینی این اجرام، بامداد 14 فروردین، سیارات ناهید ، بهرام و کیوان در یک خط قرار گرفتند و در بامداد این روز سیاره بهرام به سیاره حلقه بر گردن کیوان نزدیک تر شده است.

وی اوج زیبایی این همنشینی آسمانی را در بامداد فردا سه شنبه 16 فروردین ماه دانست و خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن سیاره بهرام به کیوان ، این همنشینی کامل می شود به نحوی که سیاره بهرام فقط 0.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج زیبایی شب نشینی دو سیاره خاکی با غول گازی سامانه خورشیدی

اوج زیبایی شب نشینی دو سیاره خاکی با غول گازی سامانه خورشیدی