مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 10:022022-04-04اقتصادي

بازدید بی سابقه از غار نخجیر در نوروز 1401


مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از افزایش بی سابقه بازدید کنندگان از غار نخجیر شهرستان دلیجان در ایام نوروز 1401 خبر داد.

-  مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه پس از دو سال تعطیلی غار نخجیر از نوروز امسال غار نخجیر  برای بازدید مسافران مهیا شد، اظهار کرد: بازدید روزانه حدود 1700 بازدید کننده  از غار بی سابقه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه غار نخجیر از جاذبه های گردشگری استان مرکزی در شهرستان دلیجان است گفت:  غار سیاحتی نخجیر پس از دو سال وقفه و پیگیری مجموعه میراث فرهنگی، از چهارم فروردین ماه 1401 به روی گردشگران بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به انجام مقدمات و هماهنگی های لازم، سرویس دهی به گردشگران بسیار مطلوب بود و با وجود تعداد زیاد بازدیدکننده هیچ مشکلی در ارائه خدمات ایجاد نشده است.

مرزبان با اشاره به اینکه این غار سالانه بین 14 تا 20 هزار بازدیدکننده دارد، افزود: البته در سال 1398 و قبل از تعطیلی دو ساله غار، 25 هزار نفر از غار بازدید داشتند و در واقع همواره تعداد بازدیدهای غار متغیر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: غار طبیعی  نخجیر 70 میلیون سال قدمت دارد و در سال 1383 زیرسازی و کار پیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید بی سابقه از غار نخجیر در نوروز 1401

بازدید بی سابقه از غار نخجیر در نوروز 1401