مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-04بين الملل

شش اشتباهی که آمریکا را به جان عمران خان انداخت


یک رسانه عربی در تحلیل رخدادهای اخیر پاکستان که به انحلال پارلمان منجر شد، برآورد کرد که توطئه آمریکا علیه عمران خان هنوز متوقف نشده و چه بسا به تحریک ارتش برای کودتا منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی به قلم نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: عمران خان، نخست وزیر پاکستان از یک توطئه آمریکایی که هدف آن براندازی حکومتش بود نجات یافت و این توطئه نزدیک بود از طریق تحریک احزاب معارض عملی شود.

با این وجود توطئه آمریکا هنوز متوقف نشده و چه بسا به یک کودتای نظامی نیز تبدیل شود زیرا ارتش پاکستان حاکم فعلی این کشور است و از زمان تاسیس پاکستان تا به امروز چهار کودتا انجام داده است که همگی با برنامه ریزی آمریکا بوده و اکنون نیز برخی ژنرال های همپیمان آمریکا در صفوف ارتش حضور دارند.

در این تحلیل آمده است که اشتباهات بزرگ عمران خان از نظر آمریکا که منجر به توطئه چینی علیه او شد، در مواضع و سیاست های زیر خلاصه می شود: یک؛ مخالفت قاطع با توقف حمایت ها از جنبش طالبان در افغانستان و پشتیبانی از این جنبش در شکست دادن سریع آمریکا و خروج ذلت بار نیروهای این کشور از افغانستان در سال گذشته.

دو؛ قرار گرفتن در صف کشور چین و پیوستن به ابتکار عمل کمربند و جاده و امضای معاهده اقتصادی به قیمت تقریبا 62 می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شش اشتباهی که آمریکا را به جان عمران خان انداخت

شش اشتباهی که آمریکا را به جان عمران خان انداخت