مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 12:122022-04-04اقتصادي

نگران تورم و بیکاری ناشی از افزایش دستمزد هستیم


رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه، افزایش چشمگیر حداقل دستمزد، حذف ارز 4200 تومانی و وابستگی نرخ ارز به برجام را مهمترین دغدغه های اقتصادی سال 1401 دانست.

- کیوان کاشفی در نشست با فعالان اقتصادی استان که امروز( 15 فروردین) برگزار شد، با بیان اینکه افزایش دستمزد یکی از گرفتاری های جدی فعالان اقتصادی در سال جاری خواهد بود، افزود: اگرچه گفته می شود حداقل دستمزد 57 درصد افزایش یافته، اما با احتساب سایر هزینه ها مانند حق بیمه، مالیات و.

این میزان به 100 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نرخ مزد امسال بدون توجه به نظر شرکای اجتماعی و فقط با نظر وزارت کار تعیین شده، تاکید کرد: اگرچه فاصله بین دستمزد کارگر و کارمند طی سال های اخیر را می پذیریم، اما دولت می تواند با اتکا به پشتوانه بانک مرکزی هرطور شده حقوق کارکنان را بدهد، اما فعالان اقتصادی از پس پرداخت این میزان دستمزد برنمی آیند.

رییس اتاق کرمانشاه درباره ایجاد موج بیکاری و حتی تورم ناشی از افزایش دستمزد هشدار داد و عنوان کرد: معتقدیم تعیین مزد به صورت پایه و مقطوع منطقی نیست و باید به سمت مزدهای شناور و توافقی برویم که هم رونق تولید و هم افزایش بهره وری را به همراه دارد.

کاشفی دغدغه دیگر اقتصاد کشور در سال جاری را حذف ارز 4200 تومانی اعلام کرد و یادآور شد: به جهت فساد فراوانی که ایجاد شده م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران تورم و بیکاری ناشی از افزایش دستمزد هستیم

نگران تورم و بیکاری ناشی از افزایش دستمزد هستیم