مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-04دانش

تصویر جدید تلسکوپ هابل از کهکشانی با درخشندگی بسیار بالا


مسیر گرد و غباری که در سراسر NGC 7172 می گذرد، قلب درخشان کهکشان را پنهان می کند و باعث می شود که NGC 7172 چیزی بیش از یک کهکشان مارپیچی معمولی که از کنار دیده می شود، - مسیر گرد و غباری که در سراسر NGC 7172 می گذرد، قلب درخشان کهکشان را پنهان می کند و باعث می شود که NGC 7172 چیزی بیش از یک کهکشان مارپیچی معمولی که از کنار دیده می شود، نباشد.

تصویر این هفته از تلسکوپ فضایی هابل کهکشان غبارآلود NGC 7172 را نشان می دهد که در فاصله 110 میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی Piscis Austrinus (ماهی جنوبی) قرار دارد که یک کهکشان سیفرت یعنی نوعی کهکشان با نور شدید فعال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم؛ تصویر این هفته از تلسکوپ فضایی هابل کهکشان غبارآلود NGC 7172 را نشان می دهد که در فاصله 110 میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی Piscis Austrinus (ماهی جنوبی) قرار دارد.

دانشمندان تلسکوپ فضایی هابل می گویند: مسیر گرد و غباری که در سراسر NGC 7172 می گذرد، قلب درخشان کهکشان را پنهان می کند و باعث می شود که NGC 7172 چیزی بیش از یک کهکشان مارپیچی معمولی که از کنار دیده می شود، نباشد.

با این حال، منجمان با بررسی دقیق تر چیزی غیرمنتظره پیدا کردند: هنگامی که ستاره شناسان NGC 7172 را در سراسر طیف الکترومغناطیسی بررسی کردند، به سرعت متوجه شدند که چیزی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد NGC 7172 یک کهکشان سیفرت یعنی نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویر جدید تلسکوپ هابل از کهکشانی با درخشندگی بسیار بالا

تصویر جدید تلسکوپ هابل از کهکشانی با درخشندگی بسیار بالا