مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 12:372022-04-04اقتصادي

کشف تصادفی یک سکه مهم


مردی در فرانسه موفق به کشف یک سکه تاریخی شده است که بر روی آن یکی از معدود تصاویر موجود از یکی از امپراتورهای روم وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لایوساینس، چندی پیش یک سکه 1200 ساله نقره نادر که تصویر شارلمانی امپراتور روم بر روی آن نقش بسته است، در فرانسه کشف شد.

این سکه که بر روی آن یکی از معدود تصاویر به جای مانده از شارلمانی وجود دارد، بلافاصله از یکی از سایت های خرید و فروش آنلاین سردرآورد و مسیر آن در نهایت به موزه ای در آلمان منتهی شد.

این سکه زمانی کشف شد که مردی در فرانسه در پی کمبود بودجه کافی برای ساخت خانه به سراغ مجموعه سکه ای که از پدربزرگش به ارث برده بود رفت و این سکه را در بین آن ها کشف کرد و آن را در یک وب سایت به فروش گذاشت.

گروهی از کارشناسان تاریخ و باستان شناسی موزه ای در آلمان با مشاهده این سکه در وب سایت خرید و فروش آنلاین، این اثر را به عنوان یکی از سکه های تاریخی شارلمانی شناسایی کردند.

شارلمانی که با نام کارل بزرگ هم شناخته می شود، پادشاه فرانک ها بود و نخستین فرمانروایی محسوب می شد که پس از سقوط امپراتوری روم غربی در قرن پنجم میلادی، اروپای غربی و اروپای مرکزی را متحد کرد.

فقط 50 مورد از سکه های نقره متعلق به دوران حکومت شارلمانی وجود دارد که تصویر چهره او بر روی آن ها نقش بسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تصادفی یک سکه مهم

کشف تصادفی یک سکه مهم