مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 14:172022-04-04بين الملل

تکلیف شکایت عراق از ایران معلوم شد


علیرغم برخی فشارهای داخلی و خارجی بر بغداد، مسئولان عراقی اعلام کردند که کشورشان قصدی برای طرح شکایت علیه ایران در مجامع بین المللی در پی حمله موشکی سپاه به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سایت خبری العربی الجدید می گوید که یک مسئول در وزارت خارجه عراق که نام او ذکر نشده به این سایت گفته است که کشورش تصمیم گرفته مساله حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل را بین المللی نکند.

او در عین حال گفته که ایران هیچگونه پاسخی به درخواست های رسمی عراق برای دادن توضیحات در این خصوص نداده است.

این مسئول عراقی انصراف از تقدیم شکایت در سازمان ملل یا اتحادیه عرب و یا سازمان همکاری اسلامی را تایید کرده و گفته که عراق تصمیم گرفته مساله را به نهادهای بین المللی نکشاند.

یک مسئول امنیتی عراقی دیگر هم در گفت وگو با این سایت خبری تاکید کرد: بین المللی کردن این پرونده در وقت کنونی منجر به دخالت طرف های دیگر می شوند که می خواهند از این مساله علیه ایران استفاده کنند، ما روابط متمایز و مستقیم با ایرانی ها داریم و ترجیح می دهیم که با خود آن ها گفت وگو کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عراق تصمیم برای تقدیم شکایت بین المللی درخصوص حمله موشکی به اربیل را لغو کرده است تاکید کرد: اساسا تصمیمی برای شکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف شکایت عراق از ایران معلوم شد

تکلیف شکایت عراق از ایران معلوم شد