مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 20:172022-04-04اقتصادي

تکمیل فاز نخست تأمین آب شهرهای کهگیلویه بعد از 5 سال


با گذشت 5 سال از آغاز عملیات طرح تأمین آب چهار شهر از سد کوثر، فاز نخست این طرح پایان امسال تکمیل می شود.

- سید عبدالعزیز موسوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه گفت: فاز نخست طرح آبرسانی به شهر های چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستا های این مسیر از سد کوثر تا پایان سال 1401 تکمیل می شود.

فرماندار کهگیلویه افزود: در طرح آبرسانی از تصفیه خانه خیرآباد 28 کیلومتر لوله گذاری،سه ایستگاه پمپاژ و پنج مخزن ذخیره آب اجرا می شود.

موسوی پیشرفت کاری طرح را 31 درصد اعلام کرد و اضافه کرد: با بهره برداری کامل از این طرح آب مورد نیاز حدود 240 هزار نفر تامین می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: تاکنون لوله گذاری به طول 9 هزار و 820 متر، خاکبرداری و بازگشایی مسیر جاده به طول 23 کیلومتر، ساخت مخزن 5 و 20 هزار متر مکعبی با 45 درصد پیشرفت کاری اجرا شده است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه تاکنون حدود 750 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح آبرسانی هزینه شده است گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست با احتساب احداث تصفیه خانه هشت هزار و 500 میلیارد ریال است.

طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا های اطراف با جمعیت 240 هزار نفر شامل 153 هزار نفر شهری و 87 هزار نفر روستایی با هدف تامین 16 میلیون و 940 هزار متر مکعب آب در اردیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل فاز نخست تأمین آب شهرهای کهگیلویه بعد از 5 سال

تکمیل فاز نخست تأمین آب شهرهای کهگیلویه بعد از 5 سال